Wij gebruiken cookies. Cookiebeleid OK
Kortrijksesteenweg 74, 9000 GENT
tel. 09 220 50 00
e-mail gent@rosseel.be
  • Maandag 9:00 - 12:00 13:00 - 18:30
  • Dinsdag 9:00 - 12:00 13:00 - 18:30
  • Woensdag 9:00 - 12:00 13:00 - 18:30
  • Donderdag 9:00 - 12:00 13:00 - 18:30
  • Vrijdag 9:00 - 12:00 13:00 - 18:30
  • Zaterdag 10:00 - 12:00 13:00 - 17:00
  • Zondag gesloten gesloten
K. Maenhoutstraat 9, 9830 SINT-MARTENS-LATEM
tel. 09 280 20 00
e-mail latem@rosseel.be
  • Maandag 10:00 - 12:30 14:00 - 18:00
  • Dinsdag 10:00 - 12:30 14:00 - 18:00
  • Woensdag op afspraak op afspraak
  • Donderdag 10:00 - 12:30 14:00 - 18:00
  • Vrijdag 10:00 - 12:30 14:00 - 18:00
  • Zaterdag 10:00 - 12:30 14:00 - 17:00
  • Zondag gesloten gesloten
Nederstraat 63, 9700 OUDENAARDE
tel. 055 21 01 90
e-mail oudenaarde@rosseel.be
  • Maandag op afspraak op afspraak
  • Dinsdag op afspraak op afspraak
  • Woensdag op afspraak op afspraak
  • Donderdag op afspraak op afspraak
  • Vrijdag op afspraak op afspraak
  • Zaterdag op afspraak op afspraak
  • Zondag op afspraak op afspraak
Nieuwevaart 183, 9000 GENT
tel. 09 280 28 00
e-mail agence@rosseel.be
  • Maandag 9:00 - 12:00 13:00 - 18:30
  • Dinsdag 9:00 - 12:00 13:00 - 18:30
  • Woensdag 9:00 - 12:00 13:00 - 18:30
  • Donderdag 9:00 - 12:00 13:00 - 18:30
  • Vrijdag 9:00 - 12:00 13:00 - 18:30
  • Zaterdag 10:00 - 12:00 13:00 - 17:00
  • Zondag gesloten gesloten

2021-07-08 16:04:00 Een dag in het leven van… De property manager

Een property manager. Wat is het? Wat doet het? Waar leeft het? Kwam jij de functie property manager al eens tegen en wist je niet helemaal wat die persoon nu doet? Wij geven jou graag een kijkje in het leven van de property manager van agence rosseel. 

8u30: De eerste mails zijn al verwerkt. Ik neem de sleutels van mijn leuke firmawagen en ik ga ervoor. De radio speelt, het Belgisch weer tikt op het dak. Het wordt weer een drukke dag.

9u00: Mijn eerste afspraak.

Vandaag zie ik huurder Jan, hij belde in verband met insijpelend vocht in zijn huurappartement. Zeer herkenbaar na zo’n nat herfstweekend. Ik heb vrij snel het probleem gespot, een verstopte dakgoot.

9u15: Ik zal onze Bob, de loodgieter bellen. Hij kan kort voor de middag langs gaan. Dat moet ik zeker opvolgen, ik zet een opvolg actie om 15u in mijn agenda. Niet dat ik Bob niet vertrouw, maar het is mijn verantwoordelijkheid en part of the job.

9u30: Ik ga even naar kantoor, benieuwd hoe het weekend van de collega’s was. 

9u45: Toegekomen op het kantoor in Latem, eerst even de nieuwe meldingen nazien en actie ondernemen waar nodig. De agenda van deze week loopt alweer aardig vol. Daarna is het tijd voor een koffie en een babbel met mijn collega. Helaas, we worden onderbroken, de telefoon rinkelt alweer. Dat hoort erbij. Het verhaal over hoeveel doelpunten zijn dochter heeft gemaakt hoor ik nog wel.

10u30: Afspraak op de werf van Mieke. 

Mieke wil graag haar huurappartement opfrissen alvorens er nieuwe huurders in te laten. En het gaat vooruit in Mieke’s appartement. De werken verlopen vlot maar zoals steeds vraagt het heel wat opvolging. Het resultaat mag gezien zijn en het budget blijft onder controle. Ik zal haar even bellen met het goede nieuws. Ze geeft me een compliment over de goede opvolging. Het is nog maar maandag, maar mijn week kan niet meer stuk. 

11u20: Voor ik vertrek, even op de parking enkele telefoontjes doen. Op mijn handige tablet kan ik alle taken verwerken, acties ondernemen en opvolg acties instellen. Ik heb namelijk graag dat de zaken zich niet teveel opstapelen. Zo houd ikzelf het hoofd koel en zijn de klanten sneller geholpen. Win-win toch?!

11u45: Terug naar kantoor.

zoals verwacht hoor ik dat dochter Suzy twee doelpunten had gescoord. Volgende match kom ik kijken beloof ik. Nu nog enkele mails opruimen op kantoor voor de middag en dan een broodje halen. Dit was alvast een productieve voormiddag en het broodje smaakt.

 

13u00: Afspraak ter plaatse bij huurappartement F321. 

Onderweg naar het huurappartement van Frans. Er is behoorlijke schade door werken in een aanpalend gebouw. Dit is specialistenwerk. Ik spreek ter plaatse met Frans en de expert van de verzekeringsmaatschappij. Lastige discussie maar we raken er wel uit. Binnen twee weken mogen we de schikking verwachten. Ik zet een herinnering in mijn agenda.  

14u00: Staat van bevinding.

Fran en Tobias zijn de nieuwe huurders van een leuke studio in het stadscentrum. Ik sprak met hen af om samen de plaatsbeschrijving uit te voeren en te overlopen. Alle administratie is in orde en de sleutels werden met de glimlach overhandigd. Nu is het echt hun thuis. Proficiat tortelduifjes! 

15u00: Ik krijg een opvolg alert. Ik moet even Bob bellen in verband met de verstopte dakgoot bij Jan. Bob deed reeds het nodige en de factuur zal meevallen. Er werd ook preventief een dakgoot beschermer in de afvoerpijp geplaatst zodat deze niet te snel meer verstopt raakt door bladeren. Bob vertelt nog over de lekkende dienstkraan die hij net verving bij een andere klant. Dat probleem is ook alweer achter de rug. Dank u Bob! Blij dat we samenwerken. Nog even snel de taak afwerken in ons opvolging systeem. Opgeruimd staat netjes.

16u00: Terug op kantoor.

Als alles nu meevalt kan ik nog wat post doornemen en enkele dossiers voorbereiden die deze week vooruit moeten. Ik ben graag goed voorbereid. Er zit nog een vraag in mijn hoofd met betrekking tot de huurdersaansprakelijkheid. Dat zoek ik zeker nog even op zodat ik morgen met kennis van zaken kan spreken. Als ik het niet vind is het ook geen probleem, dan bel ik wel één van de collega’s. Altijd iemand in huis die het antwoord kent.

17u00: De dag zit er bijna op, eerst op de terugweg naar huis nog even stoppen bij Dorien. Zij klaagt over schimmels aan de muur van de slaapkamer. Net onder het raam. Blijkt dat het te maken heeft met condens. Ik raad haar aan het ventilatiesysteem steeds aan te houden, zoals het hoort, en eens extra verluchten kan ook geen kwaad. Ze zal erop letten. De combinatie van oude en nieuwe materialen in dit soort appartementen is niet altijd optimaal. We maken er het beste van. Terwijl ik er ben vervang ik ook nog gauw de rookmelder. Deze is bijna 10 jaar oud en was dus aan vervanging toe. Dorien bedankt en ik wens haar een fijne avond toe.

17u50: Geluk gehad met het verkeer en ik ben snel thuis.

Eerst een leuke wandeling met de hond en mijn zoon. Daarna tijd om eens iets te koken, ik heb zin in noodles. Een goeie dag, blije klanten en vol energie voor morgen. 


Nieuwsflash

Een zorgwoning in de tuin?

Sinds kort promoten de Vlaamse en Provinciale overheid het “mobiele zorgwonen”. Zorgwonen is het creëren van een kleinere woongelegenheid binnen een b... [lees meer]

Een dag in het leven van… De vastgoedmakelaar

Wil je zelf makelaar worden? Of wil je eens weten wat die vastgoedmakelaar nu eigenlijk een hele dag doet? Loop eens een dag mee met ... [lees meer]

Als vastgoedkantoor een aanrader.

Vlotte samenwerking en gedienstige medewerkers. Begaan met de evolutie van de verkoop. Goede opvolging en vlugge reactie op eventuele vragen... [lees meer]

Volg ons op

agence rosseel nv


Vastgoedmakelaar, -bemiddelaar en -syndicus | BIV Nr. 204.633 | Lid CIB
Toezichthoudende autoriteit: Beroepsinstituut van Vastgoedmakelaars, Luxemburgstraat 16 B te 1000 Brussel
BIV-erkend vastgoedmakelaar-syndicus
BA en borgstelling NV AXA Belgium polis 730.390.160

Woning verkopen buiten Oost -Vlaanderen ?
Wij bevelen volgende vastgoedkantoren aan voor de verkoop van jouw huis of appartement:

Turnhout | Geel | Mol | Herentals | Kempen: www.vansweevelt.be | gespecialiseerd in immo Turnhout
Leuven | Mechelen | Brussel | Hageland: www.living-stone.be | gespecialiseerd in immo Leuven
Dilbeek | Ninove | Halle | Pajottenland: www.pajota.be | gespecialiseerd in immo Dilbeek
website by Medialoft